כחלק מההתפתחות הטכנולוגית, השתנה מהצד השני גם עולמו של הלקוח. מנועי החיפוש המשוכללים אפשרו בעצם הנגשת כל המידע הנדרש ללקוח בקלות ובמהירות, את מציאתם של כל שירות, מוצר או עסק באופן מיידי, באמצעות חיפוש פשוט של המילים או הביטוי הרלוונטיים. חיפוש זה מציג כיום בפני הגולש אין-ספור תוצאות העונות לדרישותיו.
ריבוי התוצאות המוצגות בפני הגולש, יצרו בקרב עסקים ברשת תחרות עצומה על תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי, תוך ביצוע מגוון פעולות ליצירת בולטות על פני שפע המתחרים, במטרה להופיע בראש תוצאות החיפוש ולזכות בתשומת ליבו של הגולש.
על תחרות זו נבנה תחום קידום האתרים.