מהי מערכת ניהול לקוחות (CRM)?
מערכת ניהול לקוחות או בשמה המלא, מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM – Customer Relationship Management), היא מערכת ממוחשבת המתאימה לכל סוגי העסקים שיש להם לקוחות והם צריכים לנהל אותם, לדוגמא; קבלנים, חברות לניהול פרויקטים, ארגונים או גופים שנותנים שירות וזאת על מנת לנהל את הקשר עם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאלים שלהם.
מטרת מערכת ניהול הלקוחות הנה לסייע לארגון ולעסק במגוון רחב של תחומים, כגון:
- ניהול ומעקב אחרי הלקוחות פוטנציאלים של הארגון/העסק
- מעקב ושימור של לקוחות קיימים
- בקרה ופיקוח על העובדים
- מתן דוחות אודות הפעילות העסקית ושירות הלקוחות הארגון/העסק
- ריכוז מאגרי המידע ויצירת שפה משותפת