מדדי הביצוע כאמור, אמורים לכלול את הפעילויות העיקריות של העסק, את המשאבים התומכים בפעילויות אלה ואת התפוקות המתקבלות כתוצאה מפעילותו של העסק. על מנת להבין מהם מדדים אלו בעסק שלכם ולקבוע אותם, ביכולתכם להיעזר בשלבים הבאים:
- בחרו את מטרותיו העיקריות של העסק. עליכם להבין את המטרות שלכם ואת היעדים שעליכם לכבוש בדרך להשגת המטרות. המטרות אינן רק אלה של העסק, כדוגמת רווחים או מכירות, אלא גם מטרותיהם של המוצרים והשירותים שאתם מציעים.
על מנת להגדיר כראוי את מטרות המוצרים או השירותים של העסק שלכם, ענו לעצמכם על השאלות הבאות: מהי הבעיה שהעסק שלכם פותר? מהו אותו פתרון שאתם מציעים ללקוחותיכם? מהם מאפייני הלקוחות שלכם? מהו היתרון התחרותי שלכם על מתחריכם ומה הערך המוסף שאתם מציעים? לאחר שתענו על שאלות אלה, תוכלו לראות בבירור מדדים הנוגעים לפעילותכם וששיפורם יכול להשפיע באופן ניכר על העסק והצלחתו.
- הגדירו את המטרות באופן ברור. מטרות כלליות אמנם עוזרות להבין את מהות העסק, אך הן אינן מספקות לצורך הגדרת מדדי הביצוע המרכזיים.
לשם כך, עליכם להגדיר במפורש מטרות ספציפיות, ממוקדות ומציאותיות, אותן ברצונכם להשיג. מטרות אלה צריכות לעמוד במספר קריטריונים עיקריים (הידועים מעולם העסקים כמודל SMART):