- רספונסיביות – כיום רוב האנשים פותחים מיילים מהנייד ולא מהמשחב, אבל זה עדיין עומד על 40% מחשב ו-60% נייד תלוי בגיל הנמענים. ככל שהם צעירים יותר הם עושים הכל מהנייד.
לכן, חברות הדיוור מציעות שליחה רספונסיבית – שניתן לראות אותה מותאמת למובייל וכן במחשב – ותוכלו אפילו לשלוח טסטים ולראות איך זה נראה.
ריבוי טקסטים למשל לא מתאים למובייל, לכן תצטרכו למצוא גרסת ביניים שתתאים גם למובייל וגם למחשב. כדאי לחשוב על זה בזמן הכנת הדיוור וכמובן הכי מומלץ לשלוח לכמה מכשירים ולראות איך זה מתקבל כי האפשרות לראות את זה במערכת הדיוור לא תמיד מדויקת.
- פניה אישית – שימוש בשם הנמען בכותרת או במייל עצמו יוצרת קשר מ יידי ומראה על פנייה אישית שמאוד משפיעה. לא צריך לעשות את זה בהגזמה ויש כאלה שיודעים כבר שלא מדובר באמת שפניה אישית, אבל ממחקרים שנעשו בתחום, זה בהחלט יוצר חיבור ואהדה.
- מעקב אחר נתונים – חשוב לבדוק כל הזמן אם אתם באמת מצליחים לעורר עניין בקהל שלכם וזה על ידי בדיקת נתונים – כמה פתחו, כמה הקליקו וכמה הסירו את עצמם מקבלת דיוורים – אם הנתון הזה עולה כל הזמן סימן שאתם לא יוצרים עניין ולא פונים מספיק לרגש של הנמענים.
9. ערך – יצירת ערך היא מאוד חשובה בשליחת דיוורים כי אחרת למה אתם בעצם שולחים אותם? אם מדובר על מאמרים מקצועיים, חשוב שהם באמת יחדשו ויעניינו וילמדו דברים חדשים.
חישבו מה המטרה של הניוזלטר – האם רק לפרסום מבצעים? האם לצורך כניסה לאתר האינטרנט? האם ליצירת הרשמה לקורס למשל? ניוזלטרים שיש בהם ערך, שמציעים גם תוכן רלוונטי ומידע מעניין, מביאים הצלחה גדולה יותר.
- טיימינג – עליכם להחליט מהי השעה הטובה ביותר למשלוח הניוזלטר. רצוי לא לשלוח אותו בשעות מוזרות כמו אמצע הלילה או שבת בצהריים, אלא בזמן של קשר מצד הנמענים.
בוקר וצהריים מומלצים לאנשים עובדים, ערב מומלץ לצעירים, יום חמישי הוא יום עם פחות קשב בדרך כלל – אבל הכל הוא ניסוי ותעיה ולכן חשוב לשלוח ניסיונות שונים בימים ושעות שונות וכך לבחון מהו הזמן הטוב ביותר.
לסיום, חשוב כמובן לבדוק את הנושא המשפטי, כיום כל ניוזלטר צריך להכיל בכותרת את המילה "פרסומת" אלא אם כן בוא לא מכוון למכירה. חוק הספאם מקשה על שליחה חופשית לאנשים ולכן הקפידו לשלוח למי שאישר זאת והקפידו לאפשר למי שלא מעוניין לקבל דיוורים להסיר את עצמו בקלות.