אפיקי השיווק ברשתות החברתיות הולכים והופכים לכוח העיקרי שמשאיר חברות רלוונטיות ומאפשר להן לקדם מוצרים ושירותים ביעילות. השינויים שחלו בעולם השיווק בשנים האחרונות הם לא פחות מהפכניים. במציאות בה לכל אחת ואחד מאיתנו יש ביד כלי תקשורת עוצמתי עם תפוצה לעשרות ואף מאות אלפים, ההבחנה בין יצרן וצרכן מיטשטשת יותר ויותר. התקשורת הדו צדדית בין חברות וצרכנים הפכה להיות הגורם המאפיין ביותר של השיווק הדיגיטלי. כדי לגייס את הכוח האדיר הזה למטרות שיווק, חברות רבות מיישמות היום שיטות חדשות לקידום המותג.
הגולשים מעוניינים לקבל מידע על מוצרים ושירותים מ"אנשים אמיתיים" ומסתמכים על חוכמת ההמונים. לכן, תוכן המיוצר על ידי משתמשים (UGC) הופך היום לתוכן השיווקי המבוקש, הנפוץ והיעיל ביותר בדיגיטל. חברות משקיעות משאבים רבים ביצירת תוכן מסוג זה על ידי הצגת "עדויות" מלקוחות עבר, פרסום סרטונים של משתמשים אמיתיים עושים שימוש במוצר שלהם בפורמט אטרקטיבי ומעניין ואפילו מגייסים אושיות רשת שיספרו על החוויה שלהם מול המותג על מנת לשוות לו יוקרה.
ככל שהקשר בין תוכן איכותי ומעניין ובין המותגים המוצעים כיום בשוק נעשה הדוק יותר, כך גם מאמצי השיווק שזורים עמוקות בפלטפורמות לצריכת התוכן. ערוץ היוטיוב של גולדסטאר או שיתוף הפעולה הייחודי (וההיסטרי!) של מילקי עם רועי כפרי הם דוגמאות חיות לכך.