פתיחת עסק בכל סיטואציה היא משימה מורכבת למדי. במה היא כרוכה? 1. צריך לפתוח תיק במע"מ ובמס הכנסה. 2. לגייס עובדים. 3. לשפץ. 4. בעסק קמעונאי – לסדר מלאי, לסדר את כל ענייני התשלום, כמו קופה רושמת ועוד, וזה רק חלק מהרשימה. בעידן הקורונה המשימה מאתגרת עוד יותר. הקושי להגיע למשרדי הממשלה וחוסר במידע ברור לגבי קבלת קהל מאתגר את עניין פתיחת התיק. גם אם אתם פותחים עסק אינטרנטי המהמורה של פתיחת תיק קיימת. פרויקט שיפוץ זה כבר בכלל מורכב מאוד. הקושי למצוא עובדים זרים, הקושי לעבוד ברצף בלי שאיזה עובד ייכנס לבידוד באמצע ועוד קשיים שמזמנים ימי הקורונה הלא צפויים הופכים את המשימה למעורפלת מכל הבחינות – איכות העבודה ולוחות הזמנים, בדיוק כמו הקורונה עצמה…
גיוס עובדים, סידור המדפים, הקמת קופה וכל הנלווים אליהם… הם דווקא הפעולות הפחות מורכבות בעסק הזה. אפשר לראיין עובדים בזום למשל, או באמצעות פגישה פיזית עם ריחוק ומסכות. גם בעניין הקמת הקופה ומה שמסביב, העניינים הפכו לבהירים מעט יותר, השקפים שמבדילים בין הלקוחות לקופה הפכו ליציבים יותר, בעלי נראות טובה יותר ויותר ידידותיים מהניילונים עם הסלוטייפ של תחילת המשבר. (תוצרים של אנשים יצירתיים שהקימו עסק בעת הקורונה…).
תלוי מאוד בסוג העסק: לניתן להבחין בין עסקים ווירטואליים שפחות דורשים אינטראקציה אנושית, שהמשוכה היחידה שלהם היא פתיחת התיק. לעסקים שדורשים נוכחות פיזית, כמו מסעדות, חנויות מזון, צעצועים וכדומה, בעיקר אלה שנדרשים לשפץ ולהתאים את המבנה. אולי עדיף להם להמתין לזמנים טובים יותר, ובינתיים להעמיק יותר במחקר מקדים, לגבי קהל יעד, פרסום ועוד, ולהגיע מוכנים. ולמרות האמור, יש יתרון ברור לפתיחת עסק לייצור או ממכר של מוצרי קורונה חיוניים.