צעד בסיסי ראשון – הגדרת מטרות לאירוע
לפני שבכלל נוכל להתחיל לתכנן את האירוע העסקי שאנו עורכים בצורה נכונה, עלינו כמובן להגדיר את המטרות הספציפיות והעיקריות של אירוע זה.
כפי שכבר הזכרנו, קיימות מטרות שונות העומדות מאחורי מרבית האירועים העסקיים, אך כדאי להגדיר בצורה מפורשת את המטרה העיקרית אותה אנו מעוניינים להשיג, ובעקבות כך את המטרות המשניות.
למשל, הפקת אירוע עסקי אשר מטרתו העיקרית היא יצירת חשיפה בפני סוג מסוים של לקוחות פוטנציאליים לעסק תדרוש פעולות שונות בתכלית מאירוע אשר מטרתו היא הווי לעובדי החברה. באופן דומה, הפקת אירועים לחברות, אשר באים להרחיב את היקף המכירות של העסק ידרשו תכנון שונה מאירועים שמטרתם העיקרית היא הפצה ראשונית וכללית של שם המותג של העסק, וכן הלאה.