קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

נסח חברה – המדריך המקיף

אלעזר קלירס רואה חשבון

רו"ח אלעזר קלירס

רואה חשבון ובעלים של משרד ותיק

נסח חברה הוא מסמך הכולל מידע בסיסי על חברה ויכול להיות מופק עבור כל חברה וחברה במדינת ישראל, כאשר מדובר בחברה בערבון מוגבל (חברה בע"מ). המסמך כולל את שם החברה, סוג החברה, מספר התאגיד, הסטטוס המשפטי של החברה, האם מדובר בחברה מפרת חוק, תאריך רישום החברה, האם מדובר בחברה מוגבלת, שמות בעלי המניות, שמות הדירקטורים, מטרות החברה, מצב הון המניות הרשומות של החברה, כמות המניות שחולקו וכתובת החברה. את נסח החברה מפיקים מאתר רשם החברות בעלות מינימלית של 11 ש"ח (נכון ל2024).

נסח חברה מוזמן

נסח חברה מאתר רשם החברות, ניתן להזמין באמצעות אתר האינטרנט של רשם החברות. עבור תשלום סמלי (תלוי הסוג שתרצו להוציא – דוח בסיסי או מקיף), תקבלו דו"ח מקיף ומורחב אודות החברה. הדו"ח יכלול רשימת שעבודים (בנוסח בסיסי אין את רשימת השעבודים), במידה וקיימים כאלה, בדיקה אודות סטטוס של חברה מוגבלת בהגבלה חמורה בבנק ישראל והאם קיימים תיקים בהוצאה לפועל כנגד החברה. באמצעות דו"ח מסוג זה, ניתן לקבל נתונים המעידים על מצבה הכללי של החברה ועל רמת הסיכון הקיימת במידה ומבקשים לשתף פעולה עם החברה. במידה ואינכם מסתפקים במידע שסיפק עבורכם הדו"ח של רשם החברות, אתם יכולים לפנות למשרד חקירות, המתמחה באיסוף מידע רגיש על ארגונים וחברות. 

 

נסח חברה מרשם החברות, מומלץ להזמין באמצעות חברה המתמחה בנושא. ניתן לומר שכל עורך דין העוסק בדיני חברות, ימליץ לכם, בטרם תעשו פעולה כלשהי, מול חברה שאינכם מכירים, להוציא נסח חברה בצורה מקצועית מרשם החברות. נסח החברה יגיע אליכם בקובץ פי די אפ, המכיל את כל הנתונים הרלוונטיים אודות החברה ומצבה. הנסח יהיה מעודכן ליום הוצאתו והוא יכיל אך ורק את הנתונים הקיימים במחשבי רשם החברות הישראלי.

 

כך נראית דוגמא של נסח חברה בסיסי מאתר רשם החברות:

 

נסח חברה בסיסי רשם החברות

נסח חברה בסיסי רשם החברות

עדכון נסח החברה

מרבית הפרטים המופיעים אצל רשם החברות נסח חברה, מולאו ביום הקמת החברה על ידי המייסדים שלה. על פי חוקי המדינה, חייבת כל חברה, למלא דו"ח רשם החברות (טופס 5), בכל שנה מחדש, בהתייחס לנתונים חדשים, מעודכנים ונוספים. הפרטים עוברים בדיקה ואישור של עורך דין המתמחה בדיני חברות או, על ידי רואה חשבון

הפקת נסח חברה

נסח רשם החברות ניתן להזמין באופן מקוון. יש למלא באתר את פרטי החברה (ח.פ. ושם החברה). לאחר מכן, ביצוע תשלום סמלי וקבלת הנסח המלא לכתובת המייל שלכם, אותה ציינתם בעת ההזמנה.

מדוע חשוב להזמין נסח חברה?

הפקת נסח חברה הנה פעולה חשובה במקרים בהם אתם מבקשים לקבל מידע משפטי אודות חברה מסוימת, מכל סיבה שהיא. מעבר לפרטים הבסיסיים אותם תקבלו, נסח חברה יכיל פרטים נוספים, פרטים שהועברו לרשם החברות. להלן דוגמאות – מספר המניות שחולקו ביום הקמת החברה, הון החברה הרשום (האם בבעלות החברה נכסי מקרקעין וכספים נזילים), האם החברה רשומה כמפרת חוק, האם מדובר בחברה מוגבלת בבנק ישראל, האם קיימים חובות כלשהם, אגרות שטרם שולמו לרשם החברות או, לכל מוסד ממשלתי אחר וכו'. באמצעות כל הנתונים הנובעים מנסח החברה, תוכלו לקבל החלטה נבונה באם להתקשר עם חברה זו ולשתף עמה פעולה או שמא, עדיף לחלוטין להימנע מכך. 

נסח חברה

מי רשאי להפיק נסח חברה

כל אזרח יכול לקבל תדפיס רשם החברות אודות חברה כלשהי הרשומה בישראל. הפקת נסח חברה הנה פעולה פשוטה הכרוכה בתשלום אגרה סמלית. ניתן להנפיק נסח חברה כמה פעמים שרוצים ואף בכל חודש מחדש אולם, יש לקחת בחשבון שיהיה עליכם לשלם על כל נסח מעודכן שתוציאו. דו"ח תמציתי יותר אודות חברה ישראלית ניתן לקבל באמצעות אתר משרד המשפטים, ללא תשלום. חברה היא ארגון המכיל פרמטרים רבים, חברות גדולות אוספות בנתוניהם כמויות עצומות של מידע, בנושאים של כוח אדם, נושאים פיננסיים ונושאים ארגוניים כלליים, המאפשרים לקבל תמונה טובה אודות פעילות החברה ואיתנותה הכלכלית.

 

נסח חברה כולל מידע מקיף הנמצא ברשות המדינה, אודות הארגון הרשום. מידע זה מאפשר קבלת גילוי נאות, אודות פעילותה של החברה. המידע המופק מתקבל מרישומי משרד רשם החברות בישראל שהנו המוסד האחראי בנושא הפיקוח על חברות בישראל. לעיתים, המידע הקיים ברשם החברות אינו מלא ואפילו שגוי ולכן, הנסח שיופק לא יהיה מעודכן ורלוונטי ולא ניתן יהיה על בסיסו לקבל החלטות חשובות. כאשר שתי חברות מבקשות לקיים שיתוף פעולה עסקי בניהן, חשוב שכל חברה תברר את המצב המשפטי של החברה מולה היא נצבת. לשם כך, יש להנפיק נסח חברה מקיף ומעודכן שיוביל את שתי החברות לתהליך בריא וחלק. קיימות חברות מקצועיות המסייעות בתהליך הנפקת נסח החברה בצורה מיטיבה.

השקעה טובה

מעוניינים להשקיע בחברה שנדמה לכם שעושה חיל ועושה זאת בצורה טובה, מוסרית ויעילה? למדו על החברה הזאת, אספו נתונים אודותיה. מדובר בסיטואציה שבהחלט מצדיקה הנפקת נסח חברה שיספק לכם הצצה מסוימת לתוך חיי החברה בה אתם מעוניינים להשקיע. תוכלו ללמוד מעט יותר על תחום פעילותה, על התרבות הארגונית של החברה, על מספר העובדים בה ועל הסטטוס המשפטי שלה.

 

מדובר בפרטים חשובים עבור מי שעומדים בפני החלטה באם להשקיע או לא להשקיע בחברה מסוימת. אמנם, נסח החברה עלול להיות חסר ולא ממצא אולם, גם בדל מידע שהוא יספק לכם, חשוב, בטרם תגבשו החלטה סופית בדבר השקעתכם. אין לצפות מנסח חברה שישפוך אור על המידע הנמצא בספרי הכספים של החברה אולם, פרטים חשובים, בכל זאת, נכללים בנסח ומייצרים תמונת מצב כלשהי, שתסייע לכם לקבל החלטה מושכלת. 

חיפוש הפוך

שירות המאפשר לקבל פרטים אודות חברות בהן נמצאים גורמים הרשומים במאגרי מידע כגון: פרטי דירקטור בחברה או כל בעל מניות אחר. תוכלו לבצע חיפוש על ידי הקלדת מספר תעודת זהות של הדירקטור או בעל המניות או, חיפוש באמצעות הקלדת מספר התאגיד. חיפוש הפוך מאפשר לכם לבצע חיפוש על ידי איתור אחד הגורמים הבאים בחברה: אדם זה או אחר, פרטי החברה ברשם החברות או באמצעות שמות השותפים.

 

הנתונים הללו יסופקו לכם רק באמצעות אתר רשם החברות הישראלי. במידה ובעל מניות או דירקטור הנו בעל תפקיד בחברה הרשומה בסטטוס של מחוקה, בתהליכי רישום, מספר לא מנוצל או, טיוטה, לא יוחזר הקשר. בנוסף, במידה ודירקטור או בעל מניות, הנו בעל תפקיד בחברה המוגדרת כתאגיד מדווח, לא יוחזר הקשר. 

שני סוגי דוחות

דו"ח בסיסי – יציג עבורכם את תאריך ההתאגדות של החברה, את הסטטוס המשפטי שלה, תאריך הגשת הדו"ח האחרון לרשם החברות עם כל הפרטים המעודכנים, כתובת החברה, שם החברה, מטרת הקמת החברה, האם קיימת הגבלת מניות והאם קיימים חובות אגרה לרשם החברות.

 

דו"ח מפורט – בנוסף לכל הפרטים המופיעים בדו"ח הבסיסי, תקבלו את הפרטים הבאים: זהות בעלי המניות בחברה, כתובתם האישית של בעלי המניות, אחוז האחזקה של כל אחד מבעלי המניות, שמות הדירקטורים של החברה וכתובתם הפרטית, תקציר שעבודים והתחייבויות שקיימות לחברה (במידה וקיימות). תדפיס מלא אודות חברה עולה 10 שקלים בלבד והוא מונפק ומשולם און ליין.

מידע שווה כוח

בעולם העסקי של ימינו, ידע ומידע שווים כוח. כל שבב מידע, נתון כזה או אחר, העוסקים בסביבה העסקית בה אתם פועלים, הכוללים גם את החברות המתחרות שלכם ואת החברות עמן אתם פועלים בשיתוף פעולה, שווים הרבה מאוד מבחינה אסטרטגית. דמיינו מצב בו החברה שבבעלותכם מעוניינת ליצור שיתוף פעולה עסקי עם חברה אחרת. אתם נפגשים עם אנשים, המציגים את עצמם כבעלי החברה ואלה האמונים, באופן בלעדי, על קבלת ההחלטות בחברה.

 

אתם נכנסים לתוך תהליך של משא ומתן מול אותם אנשים ומרגישים שהדברים מתקדמים היטב אולם, בצורה זו או אחרת, אתם מגלים להפתעתכם, שהמצב שתואר בפניכם, אינו משקף את המצב האמתי. האנשים מולם אתם יושבים אינם מוסמכים לקבל החלטות באופן עצמאי והם תלויים לחלוטין בדעתם של שותפים נוספים. במקרי קיצון, מתברר שהם כלל אינם בעלי השליטה בחברה ואתם, בזבזתם זמן יקר, בתהליך סרק שאינו יכול להוביל לשום התקדמות ממשית.

 

כל הדבר הזה היה נחסך מכם אם הייתם מוציאים נסח חברה לפני שנפגשתם בפעם הראשונה עם אנשים אלה. הייתם לומדים בקלות מיהם בעלי השליטה בחברה עמם יש לשבת ולדון. נסח חברה יכול להיות יעיל גם למצבים בהם אתם מבקשים לקבל מידע חיוני, אודות חברה מתחרה וניהול מודיעין עסקי.

נסח חברה

תרגום נוטריוני של נסח חברה

חברות ישראליות משתפות פעולה, לא פעם, עם חברות בינלאומיות. על מנת לעשות זאת בצורה מוצלחת, יש לבצע תרגום של נסח החברה לשפת האם של החברה מחו"ל, המבקשת לשתף אתכם פעולה. כדי לבצע פעולה זו כראוי, יש להעביר את נסח החברה בעברית למתרגם מקצועי, הדובר וכותב את השפה הנדרשת, לביצוע התרגום בפועל. לאחר מכן, יועבר התרגום לאישור עורך דין נוטריון.

אפוסטיל

אפוסטיל הוא השם של תעודה על פי אמנה, כאשר אמנת אפוסטיל הנה אמנה עולמית שנחתמה בהאג שבהולנד, בשנת 1961. האמנה קובעת שעל מנת שמסמכים ציבוריים שונים יקבלו תוקף, בכל מדינה שהיא מסביב לעולם, צריך לקבל אישור מיוחד, ממוסד ממשלתי בר סמכא במדינה הזרה. באופן כללי, על מנת שהאישורים והתעודות השונות תהיינה בתוקף, יש לקבל אישור מעורך דין נוטריון מומחה.

 

אולם, חשוב לדעת, אישור נוטריון אינו מספיק בכדי לייצר תוקף למסמכים ובנוסף, יש לבצע הליך ביורוקרטי, הכולל מספר שלבים לא מועטים לרבות: קבלת אישור ממשרד המשפטים, המאמת את החתימה של עורך הדין הנוטריון, פנייה למשרד החוץ, במטרה לאמת את חתימת משרד הפנים ולסיום, יש לקבל אישור מהקונסוליה של המדינה אליה יוצאים המסמכים. אפוסטיל, למעשה, מפשט ומקצר את ההליכים הביורוקרטיים האלה, בכל מדינה החתומה על האמנה העולמית. ישנן לא מעט חברות ועורכי דין, המתמחים בהמצאת האפוסטיל בצורה יעילה וקצרה.

האם כל מבקש יכול לקבל את האפוסטיל?

על מנת שתוכלו לקבל תעודת אפוסטיל עליכם לקבל אישור למסמכים באמצעות נוטריון. לאחר מכן, עליכם לקבל את האפוסטיל באמצעות פקיד אשר מוסמך לספק לכם חותמת המיועדת לכך. נוטריון הוא האישור הבסיסי אולם, הוא איננו מספיק. על מנת לדעת מי הפקיד המוסמך לחתום לכם על המסמכים, אתם יכולים לחפש את הרשומה של הפקידים, ממשרדי ממשלה שונים, המוסמכים לחתום לכם על המסמכים לאחר חתימת הנוטריון.

 

כל אדם יכול להגיש בקשה לקבלת תעודת אפוסטיל. תעודת אפוסטיל נדרשת בעבור תרגום של המסמכים הבאים: אישור לימודים, תעודת נישואין, אשרות עבודה ועוד. עבור תעודת אפוסטיל תדרשו לשלם אגרה בסך של 35 שקלים בלבד.